adverteren op social media

ADVERTEER LUDIEKER EN EFFICIËNTER!

Als ondernemer ben je iedere dag weer, bewust of niet bewust, bezig met het genereren van sales voor je onderneming. Op marketing gebied zijn hier veel instrumenten voor die jij kan inzetten om vooral bij nieuwe doelgroepen in het visier te komen. Ook jij wilt je naamsbekendheid vergroten en daarmee meer producten verkopen of diensten verlenen.

 

Een goede manier hiervoor is social advertising. De vraag is alleen, hoe zorg jij dat je tussen alle andere advertenties opvalt en succes boekt? We vertellen je maar al te graag hoe jij zelf ludieker en efficiënter kan gaan adverteren op zowel Facebook als Instagram.

 

Waarschijnlijk heb je weleens een kijkje genomen of wellicht wel advertenties al ingezet dit jaar. Zowel Facebook als Instagram biedt de mogelijkheid te adverteren via de kanalen. Voor de klanten van De Creatieve Marketeer werken wij vanuit het 4-fase model. Wat houdt dit in? Pak je notities bij de hand en schrijf mee.

 

Het 4-fase model bestaat uit 4 advertenties die samen één campagne vormen op één specifieke doelgroep.

  1. Paginalikes
  2. Content
  3. Conversie
  4. Remarketing

 

Stel we hebben een eigen online webshop die onder andere kleding en accessoires verkoopt. De doelgroep die we willen aanspreken zijn dames tussen de 20-30 jaar. Via onze campagne gaan we 4 advertenties inzetten om zoveel mogelijk winkelmandjes van onze toekomstige klanten te vullen met een budget van €100,-

  1. Betrokkenheid > paginalikes
  2. Verkeer > content > blog laatste modetrends
  3. Conversie > aankoop winkelmandje of verkeer naar de webshop
  4. Verkeer > webshop (nieuwe doelgroep)

 

Tips die wij je graag meegeven:

  • Maak unieke content.
  • Creëer een call to action in iedere advertentie
  • Analyseer, analyseer en analyseer.
    En dan bedoelen wij niet alleen de statistieken die Facebook of Instagram bieden, maar maak bijvoorbeeld via de Campaign URL-builder van Google Analytics een aparte UTM code van de link waar jij de bezoeker naar wil leiden. Hiermee kan jij straks specifiek in Google de resultaten van je campagne bijhouden.

 

Omdat het 4-fase model verder gaat dan alleen simpele informatie. We duiken hierbij namelijk diep in op veel technische aspecten en een specifieke doorvoering van de advertenties, hebben we voor jullie een handboek gemaakt zodat jij direct aan de slag kunt gaan met dit succesvolle model. Wil jij dit handboek ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

 

Bij vragen, stuur ons dan gerust een berichtje of neem eens een kijkje op onze pagina social media marketing.

Wil jij zelf alle kennis in huis halen om direct creatief aan de slag te gaan? Wij maken van jou het creatief brein achter je eigen onderneming door middel van onze trainingen.

We wensen je veel creatief succes!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *